Tags

, ,

Røde knopper på armene. I mange år troede jeg det var en sjælden lidelse, som jeg bare var uheldig tilfældigvis at ha’ pådraget mig.

Jeg synes det nærmest opstod fra den ene dag til den anden. Det kløede på mine overarme og pludselig var jeg helt rødspættet, det lignede nældefeber.

Men nu har jeg lært at det desværre er en rimelig normal hudlidelse.

Jeg har prøvet en sommerdag at blive stoppet i Magasin af en ekspedient fra Chanel standen, som hev fat i mig og ville vide hvad det var jeg havde på armene, for hendes egen kæreste led af det samme, og de havde prøvet alverdens cremer. Set i bakspejlet synes jeg det var lige lovlig frækt at en fremmed påpegede mine grimme arme, men det viser jo at det er en udbredt lidelse som mange ikke aner noget om, og slet ikke hvad de skal gøre eller bruge.

En dag var jeg til hudlæge for at få tjekket et modermærke. På ét sekund konstaterede hun at det da var ingenting, og da hun nu havde så god tid, kastede hun et hurtigt blik på patienten foran hende. Og her sprang de nubrede overarme i hendes øjne. Hun fortalte det var tørhed og skrev en creme ned som skulle hjælpe. Cremen har jeg glemt navnet på, men jeg kan huske den var svær at skaffe, og da jeg endelig fik fat i den på et apotek opdagede jeg at der et utal af parabener i. Så den droppede jeg, men begyndte at smøre mig med fede fugt cremer istedet, og skrubbede/exfolierede jævnligt. Det hjalp måske 30%, altså lidt men ikke meget.

Så for ca. ½ år siden faldt jeg over en creme fra Avéne på Escencentual. En kunde havde skrevet at den hjalp på hendes røde knopper på armene. HAPS!… Tænkte jeg og købte den straks. Det har jeg bestemt ikke fortrudt, for endelig ser mine arme pæne ud, og så skal jeg skynde mig at sige at jeg har selv en rimelig doven tilgang til dét, og det ville sikkert være endnu pænere hvis jeg gjorde mere. Jeg smører mig kun 1 gang hver anden dag , så hvordan vil det ikke være, hvis man gør det endnu oftere? Og så har jeg droppet den faste exfoliering, da den ikke fungerede for mig.

Cremen er selvfølgelig lettere tyk og fedtet i konsistensen, men det er en lille pris at betale for pæne arme :  )

572_0b565

Jeg kan varmt anbefale Akérat 10 fra Avéne, og jeg har gennem årene prøvet MANGE produkter. Og generelt er jeg rigtig glad for Avéne’s produkter, da de er skånsomme og effektive, bruger selv en del ansigspleje derfra.

Køb det gerne via nettet, da de danske apoteker har rimelig høje priser.  Escencentual har ca. hver 4 måned nedsatte priser på franske apoteker mærker (næste gang bør være til februar ifølge mine beregninger), og så har jeg også handlet på Powersanté, fransk apotek på nettet (vær opmærksom på at ALT står på fransk, og google translate gør bare forvirringen værre synes jeg). Bedste bud er, hvis du eller nogen du kender skal til Frankrig, hvor apoteker mærker som Avéne er dejlig billige.

Jeg er blevet rigtig glad og begejstret for de franske apoteker mærker, og bruger ikke andet. Snart må jeg skrive om min store begejstring for alle disse skønne mærker.

Men indtil videre ønsker jeg dig held og lykke med dine røde arme, må de blive pæne og jævne igen.

